Etusivu » Suomen Onkologiayhdistys » Toiminta

Suomen Onkologiayhdistys r.y.

Yhdistyksen tarkoituksena on edistää syöpään liittyvää tutkimusta ja koulutusta sekä kehittää syövän hoitoa. Yhdistys toimii syöpätautien ja sädehoidon alalla työskentelevien henkilöiden tieteellisenä yhdistyksenä.

Yhdistys ottaa kantaa syöpätautien hoitoa lähellä oleviin asioihin ja antaa lausuntoja viranomaisille ja muille yhteistyötahoille. Yhdistys osallistuu nimikkeistön ja hoito-ohjelmien kehittämiseen.

Yhdistys edistää osaltaan onkologisten hoitojen laadukkuutta Suomessa.

Koulutus

Yhdistys koordinoi, suunnittelee ja toteuttaa syöpätauteihin liittyvää koulutusta. Yhdistys järjestää yhdessä jäsentensä kanssa koulutustilaisuuksia eri puolella maata. Korkean laadun säilyttämiseksi järjestetään vuosittain vain muutamia koulutustilaisuuksia.

Vakiintuneina koulutuspäivinä järjestetään erikoistuville lääkäreille ja sairaalafyysikoille suunnattu koulutus, sädehoitopäivät ja valtakunnalliset onkologiapäivät.